ҚАЗАҚСТАНДА CLIL БІЛІМ БЕРУДІ ДАМЫТУ ТУРАЛЫ САРАПТАМАЛЫҚ ИДЕЯЛАР
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2023.71.4.001Кілт сөздер:
CLIL оқыту, мектептегі білім, сарапшылық қорытынды, сауалнама сауалнамасы, дидактикалық принциптер, жаһандық құзыреттіліктер, ағылшын тілі, шет тіліндегі білім беруді дамытуАннотация
Мақала Қазақстанда CLIL білім беруді дамыту мәселесіне арналған. Осы тұрғыда мектептерде пән мен ағылшын тілін кіріктіріп оқытудың мемлекеттік бағдарламасын жүзеге асырып жатқан CLIL мұғалімдерінің пікірі сараланады. Талдау Орталық Қазақстандағы 330 мектептің химия, физика, биология және ағылшын тілі мұғалімдеріне сауалнама жүргізу нәтижелеріне негізделген. Ол ұсынған сауалнама CLIL болашағын және оның ынталандырушы әлеуетін бағалауға, кіріктірілген оқытудың дидактикалық принциптері туралы идеяларды, мұғалімдердің түпкі нәтижені күту мен олардың мектепте осы тәжірибені дамытуға ұмтылысын анықтауға бағытталған. Осыған байланысты қазақстандық мектептерде CLIL білім берудің дамуына оң көзқарасты қамтитын және негізінен дидактикалық сипаттағы бірқатар объективті проблемаларды анықтауға мүмкіндік беретін жинақталған сараптамалық қорытынды сипатталады. Заманауи білім беру шынайылығындағы жеке деректерді талдауға сәйкес, сауалнамаға қатысқан мұғалімдердің көпшілігі мазмұнға негізделген және тілдік оқытудың арасындағы ақылға қонымды тепе-теңдікті сақтауға бейім, және интеграцияланған оқытуды жүзеге асыру кезінде назар екінші тілден пәндік мазмұнға ауысады. Пәннің мазмұны екінші тілден семантикалық құрылымдары арқылы түсіндіріледі. Осылайша, қазақстандық CLIL оқыту үлгісіндегі ағылшын тілі мұғалімі барлық студенттерді оқу процесіне тарта отырып, топтық өзара әрекеттесуді жақсарта отырып, студенттерге сабақта ағылшын тілін қолданудағы психологиялық және когнитивтік қиындықтарды жеңуге көмектесетін «тіл делдалы» және фасилитатор рөлін атқарады. Бұл интеграцияланған оқыту мақсаттарына және мектеп ортасында CLIL-ді ілгерілетуге ықпал етеді.