БОЛАШАҚ ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГТАРДЫҢ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ОЙЛАУЫН ДАМЫТУДАҒЫ АКСИОЛОГИЯЛЫҚ ТҰҒЫР
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2024.72.1.009Кілт сөздер:
аксиологиялық тұғыр, болашақ педагогтер, әлеуметтік педагогтер, құндылық бағдарлар, кәсіптік педагогикалық білім, педагогикалық ойлау, әлеуметтік педагогтерді даярлау, тұлғааралық қатынастарАннотация
Қазақстандағы кәсіптік педагогикалық білім беру жүйесіндегі өзгерістер, елдің білім беру ландшафтында жаңа құндылықтардың пайда болуын болжайды. Өзгерістердің негізгі мақсаты, білім беру жүйесінде толерантты, мәдени дамыған және өзін-өзі дамытуға бейім педагог тұлғасын тәрбиелеу болып табылады. Болашақ педагог елдің жалпы дамуына тиімді ықпал ету және тәрбиеленушілерінің біліміне, тәрбиесіне және әлеуметтенуіне әсер ету үшін құндылықтар жүйесіне сүйенуі керек. Жоғары кәсіптік білім беру жүйесі құндылық бағдарлары адамның шығармашылық бағдарын қалыптастыруға, педагогтің әр оқушыға, тәрбиеленушіге біртұтас тұлға ретінде кәсіби қалыптасуы мен көзқарасына әсер етуіне жағдай жасайды.
Зерттеудің мақсаты-құндылықтарды әлеуметтік педагогтердің педагогикалық ойлауын дамыту процесіне қалай біріктіруге болатындығын зерттеу.
Бұл мақалада аксиологиялық көзқарас пен болашақ педагогтердің педагогикалық ойлауын дамыту процесінің өзара байланысы мәселесін зерттеу нәтижелері келтірілген. Авторлар болашақ педагогтің кәсіби ойлауына оның маңызды мотивациялық күш ретінде қызмет ететін және оның кәсіби мінез-құлқын анықтайтын құндылық бағдарлары айтарлықтай әсер етеді деген қорытындыға келеді. Құндылық бағдарлары педагогтің өз жұмысының маңыздылығы, оның өзіне, оқушыларына және жалпы педагогикалық үдеріске деген үміттері туралы идеясын қалыптастырады. Құндылық бағдарларының генезисін тұлғаның білім алу жолында, жеке және кәсіби дамудың әртүрлі кезеңдерінде алған қоғамдағы басым моральдық құндылықтардан байқауға болады. Құндылық бағдарлары жүйесі тұлғаның педагогикалық ойлауының маңызды жағын құрайды, оның шындықпен қарым-қатынасының ішкі негізін көрсетеді. Зерттеу аясында сауалнама жүргізілді, оның мақсаты студенттердің, болашақ педагогтердің құндылық бағдарларын анықтау болды.
Аксиологиялық тәсіл аясында «құндылық бағдарлар» ұғымы іргелі болып табылады, өйткені олар болашақ әлеуметтік педагогтерді, болашақ мұғалімдерді даярлауда және педагогикалық үдерістің барлық қатысушылары арасындағы тұлғааралық қатынастарды қалыптастыруда шешуші рөл атқарады.