PROFIT-РЕСУРС БОЛАШАҚ ПЕДАГОГТАРДЫҢ ҮЗДІКСІЗ КӘСІБИ ДАМУЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ ЖӘНЕ МАЗМҰН ҚҰРАЛЫ РЕТІНДЕ

Автор(лар)

  • Мурзалинова А.Ж. СКУ имени М.Козыбаева
  • Макатова Ж.А.
  • Алпысбаева М.Б.
  • Уалиева Н.Т.

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.48371/PEDS.2024.73.2.009

Кілт сөздер:

үздіксіз кәсіби даму, үздіксіз кәсіби даму құзіреттіліктері, даму ресурсы, «тең-теңімен» оқыту, өзін-өзі дамыту, өмірлік мән-мағынасы, өзін-өзі басқаратын білім алушы, білім беру экожүйесі

Аннотация

Мақалада «ЖОО-ның академиялық дербестігі жағдайында «Педагогикалық ғылымдар» бағытының білім алушылары мен түлектерінде үздіксіз кәсіби даму (бұдан әрі-ҰКД) құзыреттілігін қалыптастыру» зерттеу материалдары ұсынылған. Зерттеудің мақсаты - ЖОО-ның білім беру экожүйесінде пәндік, педагогикалық және ҰКД-құзыреттіліктерін интеграциялау негізінде болашақ педагогтарды кәсіби даярлау әдіснамасын әзірлеу. Мақсатты іске асыру бағыты жауап береді - интеграция құралдарын құру, олардың бірі - Profit-ресурс - мақалада сипатталған. Білім алушылардың оны игеруін ұйымдастыру мета-оқыту және метатану жағдайында ресми, бейресми және ақпараттық (дербес) білім беруді интеграциялауға бағытталған.

Жұмыстың ғылыми маңыздылығы өзін-өзі басқаратын (self-guided learner) білім алушылардың қалыптасуына «үйренуді үйрену» стратегияларының әсерін нақтылау арқылы анықталады. Практикалық маңыздылығы болашақ мұғалімдердің кәсіби дайындығының функционалдық сипатын күшейтумен байланысты, өйткені ҰКД-құзыреттері және педагогикалық негіздегі құзыреттер мұғалімге тән, және оның ажырамас қасиетін құрайды және кәсіби-педагогикалық құзыреттілікпен байланысты.

ҰКД-құзыреттіліктерін қалыптастыру көбінесе білім алушылардың тұлғалық-мотивациялық саласымен және құндылық қатынасымен байланысты, осыған байланысты зерттеу әдіснамасында білім алушылардың үздіксіз кәсіби даму процестеріне қатысуға бейімділік факторларын диагностикалау шешуші рөл атқарады. ҰКД-құзыреттерінің ерекшелігін ескеретін Profit-ресурсты игеру peer-to-peer learning арқылы ЖОО-ның білім беру процесіне біріктірілген. Profit ресурсын эксперименттік сынақтан өткізу зерттеу әдістемесіне енгізілген.

Зерттеудің негізгі нәтижелеріне болашақ педагогтардың ҰДП-ның ұйымдастырылуы мен мазмұнын білім алушыларға ұйымдастырушылық-педагогикалық қолдау ретінде анықтау, оның бағыты білім алушылардың оқу-кәсіптік қызметіндегі қиындықтар мен уәждерін диагностикалауға, сәйкесінше, олар үшін өзекті болып табылатын нақты даму мақсаттарына негізделген. Мұндай қолдау «білім алушыға бағытталған білім: оны үздіксіз оқыту үшін пайдалы және оны еңбек нарығында ілгерілету үшін перспективалы сәйкес келеді. Зерттелетін құзыреттіліктерді қалыптастыруға ҰДП экожүйесі қолдау көрсетеді -стейкхолдерлердің ашық және дамып келе жатқан кәсіби-академиялық қауымдастығы, олардың ұжымдық тәжірибесінде білім алушылардың әртүрлі сұраныстарын жүзеге асыру және білім беру тәжірибесінің өзекті мәселелерін шешу үшін кәсіби даму ресурстарын ұсынады.

Өзін-өзі басқаратын білім алушыларға ҰДП-құзыреттіліктерін қалыптастыру бағыты болашақ мұғалімдердің-агенттердің күрделі қоғам үшін білім беру жүйесіндегі өзгерістерді басқарудың кәсіптік білім беру сапасын айтарлықтай жақсартады.

Жүктеулер

Жарияланған

2024-06-27

Жоба

Раздел

Статьи