ТЕХНИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТ СТУДЕНТТЕРІНІҢ МӘДЕНИЕТАРАЛЫҚ КОММУНИКАТИВТІК ҚҰЗЫРЕТТІЛІГІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ МОДЕЛІ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2024.75.4.003Кілт сөздер:
мәдениетаралық коммуникативті құзыреттілік, тілдік емес мамандықтар үшін ағылшын тілі, инженерлер үшін ағылшын тілі, техникалық ағылшын тілі, арнайы мақсаттағы ағылшын тілі, шет тілін оқыту, шет тілінің коммуникативтік құзыреттілігінің қосалқы құзыреттері, құзыреттілікке негізделген тілді оқытуАннотация
Осы мақалада техникалық мамандықтар бойынша жоғары курс студенттерінің мәдениетаралық коммуникативті құзыреттілігін қалыптастыру моделі қарастырылған. Шетел тіліндегі коммуникативтік құзыреттілігін дамыту бойынша әртүрлі концепциялардың негізгі ерекшеліктері қарастырылады. Өзекті мәселе бойынша әртүрлі ғылыми-теориялық әдеби дереккөздер талданады. Осы талдаудың және авторлардың ағылшын тілін оқыту саласындағы өз тәжірибесінің негізінде «мәдениетаралық инженерлік коммуникативті құзыреттілік» түсінігінің анықтамасы тұжырымдалып, оның құрылымдық құрамдас бөліктері ұсынылады. Осылайша, лингво-коммуникативтік, әлеуметтік-мәдени, инженерлік-концептуалды және жобалық-зерттеушілік қосалқы құзыреттер ажыратылып, түсіндіріледі. Сонымен қатар, техникалық университет студенттерінің ситуативті тілдік оқыту (SLT) технологиясын қолдану арқылы мәдениетаралық коммуникативті құзыреттілігін қалыптастырудың принциптері мен шарттары ұсынылады. Авторлар болашақ инженерлердің мәдениетаралық коммуникативті құзіреттілігін дамытуда ситуативті тілдік оқыту қолданудың негізгі принциптері мен спецификалық ерекшеліктерін анықтады. Әзірленген шеңберде жағдаяттық тапсырмалар әртүрлі нысандарда жүзеге асырылуы мүмкін, оның ішінде кейс-стади, проблемалық және жобалық оқыту, рөлдік ойындар, модельдеу және т.б. қоса алғанда және олармен шектелмейді. Техникалық студенттердің мәдениетаралық инженерлік коммуникативті құзыреттілігін қалыптастырудың жобаланған моделі эксперименталды түрде тексерілді. Бұл мақалада Satbayev University университетінде жүргізілген педагогикалық эксперименттің нәтижелері де көрсетілген. Бұл зерттеудің нәтижелері зерттеушілерге, оқу бағдарламаларын әзірлеушілерге және шет тілін оқыту саласындағы, әсіресе ағылшын тілін оқыту саласындағы мұғалімдерге пайдалы болуы мүмкін.