ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУДЕ ПЕДАГОГТЕРДІҢ ДАЯРЛЫҒЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ МОДЕЛДЕРІНЕ ТАЛДАУ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2024.74.3.003Кілт сөздер:
инклюзив, білім беру,, сапалы білім, ерекше қажеттілігі бар бала, педагог, даярлық, модель, мектепАннотация
Мақалада ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларға тиімді білім беру моделін құру мәселесі жан-жақты қаралды. Шет елдік және отандық ғалымдардың пікірі, олардың инклюзивті білім беруді құруда жетістіктері қарастырылды. Балаларды жалпы білім беру саласында енгізу және оларда кездесетін кедергілерді сипаттап өтілді. Білім беру саласы үнемі өзгеріске икемделу қажетті болады. Озық тәжірибелерді зерттеп, саралап тиімді болатын жақтарын ендіріп қолдану сапалы білім беруді қамтамасыз етеді. Елімізде көптеген заңнамалық құжаттарға өзгертулер енгізілгеннің нәтижесі инклюзивті білім берудің алға жылжуын байкауға болады. Қоғамда ерекше қажеттіліктері бар адамдардың құқықтары мен міндеттері нақты бекітіліп, заң тарапынан қатаң бақыланады. Соның ішінде білім саласындағы елеулі шаралардың орын алуы, алдағы уақытта инклюзивті білім беру міндеттелетіні байқалады.
Ерекше қажеттілігі бар балаларды оқыту мен тәрбиелеуде педагогтерде болатын қиындықтарды жүйелі түрде жою және жұмыс жасауға алғышарттар қажеттілігі туады. Мақалада қалыптасқан модельдерді талдай отырып, педагогтердің инклюзивті білім беруде қажеттіліктерді толтыру мақсатында жасалды. Өткен тәжірибелерді алға тартып келешекте кездесетін мәселелерді шешу жолдарын зерттеледі. Инклюзивті білім беруде ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларға жағдай жасауда әр мемлекет өзіндік қалыптасқан қағидалары мен заңдары бар екені байқалады. Әртүрлі болғанымен барлығының түпкі мақсаты – ерекше қажеттіліктері бар адамдарды әлеуметтендіру, қоғамның толыққанды мүшесі ретінде қарастыру, мүмкіндіктерін шектемеу болып табылады. Мемлекеттің саясатына, менталитетіне, даму дәрежесіне байланысты инклюзивті білім беру жүйесі жүзеге асырылуда.