МҰҒАЛІМДЕРДІҢ ЗЕРТТЕУ ҚҰЗЫРЕТТІЛІГІН ДАМЫТУ БАҒДАРЛАМАЛАРЫ – ЖҮЙЕЛІ ШОЛУ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2024.75.4.012Кілт сөздер:
зерттеу құзіреттілігі, мұғалімдерді оқыту, дамыту бағдарламалары, мұғалімдер, құзыреттіліктерді дамыту, жүйелі шолу, бірлескен оқыту, құжаттық зерттеу әдістемесіАннотация
Қарқынды өзгеріп жатқан қоғамда, білім беру саласы күрделі реформалармен еніп, мұғалімнің зерттеу құзіреттілігі туралы пікірталас мұғалімдерді дамытуы тиіс маңызды құзыреттердің біріне айналды. Мұғалімдерге кәсіби даму үшін мүмкіндіктер қажет. Тренинг, семинар, экскурсиялық мүмкіндіктер және зерттеу сияқты іс-шаралар мұғалімдердің кәсіби білімі мен дағдыларын арттыра алады. Мұғалімдердің зерттеуге қатысуы олардың жұмыс орындарында кездесетін мәселелердің шешімін табуға көмектеседі. Олардың жұмыс орнындағы мәселелерін шешуге арналған зерттеулерге қатысу оларға жаңа түсініктерді дамытуға көмектеседі және бұл, сайып келгенде, олардың оқу тәжірибесінде жоғары өнімділікке ықпал етеді. Осы шолу зерттеу құжаттық зерттеу әдістемесін қолдану арқылы мұғалімдердің зерттеу құзыреттілігін дамыту бағдарламаларына егжей-тегжейлі талдау жасайды. Бұл жан-жақты әдебиет шолуы 2013 және 2024 жылдар аралығындағы беделді журналдардағы түсініктерді қамтиды. Талданған зерттеулерге университет оқытушылары, студенттері, директорлары және оқытушылар құрамы сияқты қатысушы топтардың кең ауқымы кіреді. Нәтижелер педагогтардың кездесетін қиындықтары мен олардың зерттеу құзыреттілігін арттыруда табысты болған стратегиялар туралы түсінік береді. Бұл тренингтерде эксперименттік бағдарламалар, практикалық зерттеу жобалары сияқты түрлі оқыту формалары бар. Бірлескен құрылымдарының маңыздылығы, эмоционалдық элементтердің рөлі және ресурс қолжетімділігінің зерттеу дағдыларын дамытуға әсері осы зерттеуден туындайтын негізгі тақырыптардың бірі болып табылады. Зерттеулер олардың әдістемесі, үлгі сипаттамалары, бағдарламалары және нәтижелері негізінде талданды және синтезделді. Бұл зерттеулер мұғалімдердің кәсіби тұлғасын қалыптастыруда және бірлескен оқу қоғамдастығын құруда зерттеудің маңызды рөлін көрсетеді.. Осылайша, зерттеу үнемі өзгеріп отыратын білім беру саласында мұғалімнің зерттеу құзыреттілігін үнемі қолдау және дамыту қажеттілігіне баса назар аударады.