ТІЛДІК БІЛІМ БЕРУДЕ ОҚЫТУ ТӘЖІРИБЕСІ МЕН КӘСІБИ ДАМУДЫ ЖЕТІЛДІРУ ҮШІН ЦИФРЛЫҚ ҚҰЗЫРЕТТІЛІКТІ ҚАЛЫПТАСТЫРУ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2025.78.3.003Кілт сөздер:
цифрлық технологиялар, цифрлық сауаттылық, интегративті тәсіл, тіл пәнінің оқытушылары, тілдік білім беру, медиасауаттылық, оқыту тәжірибелері, педагогикалық әдістерАннотация
Білім берудегі цифрлық технологиялардың дамуы тілдерді оқыту тәсілдерін өзгертіп, оқытушылар үшін жаңа мүмкіндіктер мен қиындықтар туғызды. Бұл зерттеу оқытушылардың цифрлық құралдарды қалай қолданатынын, олардың цифрлық құзыреттіліктерін, технологияларға деген көзқарастарын, институционалдық қолдауға қанағаттанушылығын және кәсіби даму қажеттіліктерін талдайды. Зерттеуге орта мектептердегі 97 тіл оқытушысы қатысты. Олардың жауаптары цифрлық технологияларды қолдану деңгейін және олардың тиімді пайдалануына кедергі келтіретін негізгі мәселелерді анықтауға көмектесті.
Зерттеу нәтижелері мұғалімдер арасында цифрлық дағдылардың әркелкі екенін көрсетті. Қатысушылардың жартысы цифрлық құралдарды жеті жылдан астам уақыт бойы қолданса, 20%-ы үш жылдан аз тәжірибеге ие, бұл кейбір мұғалімдердің әлі де технологияны игерудің бастапқы кезеңінде екенін білдіреді. Сонымен қатар, тағы 20%-ы өздерін жетік немесе сарапшы деңгейіндегі қолданушы ретінде бағалайды, бұл кәсіби өсуге бағытталған арнайы оқу бағдарламаларының қажеттілігін көрсетеді. Институционалдық қолдау тұрғысынан алғанда, мұғалімдердің үштен бірі бар оқу бағдарламаларының жеткіліксіз екенін немесе тиімділігі төмен екенін атап өтті, бұл саясат пен оның нақты іске асырылуы арасындағы алшақтықты көрсетеді.
Бұл зерттеу кәсіби дамудың құрылымдалған бағдарламаларының, өзара тәлімгерлік бастамаларының және цифрлық оқытуға институционалдық инвестициялардың маңыздылығын көрсетеді. Зерттеудің жаңалығы цифрлық, кәсіби және soft skills-ті мұғалімдердің кәсіби дамуының бірыңғай жүйесіне біріктіретін интегративті тәсілді негіздеуде жатыр. Цифрлық құзыреттілікті кәсіби дамуға енгізу арқылы бұл тәсіл оқытушылардың технологияларды педагогикалық тәжірибеге тиімді енгізуіне және студентке бағдарланған, тартымды әрі нәтижелі білім беру ортасын құруына мүмкіндік береді.