ДИСКУРСИВТІ ҚҰЗЫРЕТТІЛІК БОЛАШАҚ ШЕТЕЛ ТІЛІ МҰҒАЛІМДЕРІН КӘСІБИ ДАЯРЛАУДЫҢ НЕГІЗГІ ҚҰРАМДАС БӨЛІГІ РЕТІНДЕ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2025.77.2.006Кілт сөздер:
дискурс, құзіреттілік, дискурсивтік құзыреттілік, топтастыру, жүйелілік, шет тілін оқыту, педагогикалық дайындық, кәсіби қарым-қатынасАннотация
Бұл мақала педагогикалық іс-әрекеттегі дискурсивті құзіреттіліктің мәнін, құрылымын және функционалдық рөлін, сонымен қатар оның болашақ шетел тілі мұғалімдерінің кәсіби дайындығы үшін маңызын зерттеуге арналған. Жаһандану жағдайында мұғалім лингвистикалық білімді жеткізіп қана қоймай, оқушыларға тілді түрлі коммуникативті жағдайларда тиімді пайдалана білуге үйретуі керек. Тиімді қарым-қатынас сөйлеу әрекетінің барлық түрлерін жан-жақты меңгеруді және лингвистикалық, әлеуметтік-мәдени және прагматикалық білімдерді белгілі бір сөйлеу жағдайының контекстінде біріктіру қабілетін талап етеді. Осыған байланысты дәйекті және дәйекті мәтіндерді құру және түсіндіру қабілеті ретінде анықталатын дискурсивті құзыреттілік болашақ шет тілі мұғалімдерін кәсіби даярлаудың маңызды құрамдас бөлігі болып саналады. Зерттеудің мақсаты – болашақ мұғалімдерді дайындаудағы дискурсивті құзыреттіліктің маңыздылығын анықтау. Осы мақсатта ғылыми әдебиеттерге талдау жасалып, «Екі шет тілі мұғалімі» білім беру бағдарламасының педагогикалық факультетінің студенттері арасында сауалнама жүргізілді. Зерттеуде дискурсивті құзіреттіліктің негізгі теориялық негіздері мен оны дамыту әдістері талданды. Сауалнама студенттердің дискурстық құзыреттілік маңыздылығын қаншалықты түсінетінін және оқу барысында қандай қиындықтарға тап болатынын түсінуге көмектесті. Зерттеу нәтижелері оқу бағдарламаларына дискурсивті құзыреттілікті құрайтын барлық компоненттерді дамытатын оқытудың мақсатты әдістерін енгізуді ұсынады. Зерттеу мұғалімдердің біліктілігін арттыруға көмектесетіндіктен құнды. Бұл өз кезегінде еліміздегі тілдік білім деңгейін көтеруге мүмкіндік береді. Жұмыстың практикалық маңыздылығы студенттерді нақты кәсіби және мәдениетаралық қарым-қатынасқа және әртүрлі жағдайларда шет тілін қолдануға дайындауға бағытталған.