ГЕНДЕРЛІК СТЕРЕОТИПТЕРДІ ЗЕРТТЕУДІҢ ДИДАКТИКАЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ (ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ОРЫНДАРЫНДАҒЫ ЭКСПЕРИМЕНТТЕР МАТЕРИАЛЫ БОЙЫНША)
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2022.66.3.012Кілт сөздер:
дидактикалық аспектілері, гендерлік стереотип, тілдік сана, еркектік, әйелдік, лингво-гендерология, оқыту әдістемесі, экспериментАннотация
Мақалада Қазақстанның оқу орындарындағы тілдік сананың гендерлік стереотиптерін ескере отырып, орыс тілін оқыту әдістемесінің дидактикалық аспектілері қарастырылған. Орыс және қазақ этностарының өкілдерінің ер (ер) және әйелдік (әйелдік) қасиеттері туралы идеялардың гендерлік стереотиптерін анықтау мақсатында жүргізілген эксперименталды зерттеудің нәтижелері талданды. Осы мақалада ұсынылған зерттеу материалы «Еркектік (еркектік) және әйелдік (әйелдік) қасиеттер туралы сіздің идеяларыңыз» тақырыбы бойынша сауалнама форматындағы жаппай эксперимент болды. Эвристикалық, ішінара іздеу әдісін қолдана отырып, эксперимент барысында мақсатты бақылаулар арқылы студенттердің өздері зерттеу процесіне енгізіледі, оның нәтижелері гендерлік және этникалық факторлар бойынша жіктелген экспериментке қатысушылардың топтарындағы еркектік және әйелдік туралы әртүрлі сипаттамалық идеяларды көрсетеді.
Гендерлік стереотиптерді эксперименттік зерттеулердің өзектілігі әртүрлі этномәдени қоғамдардағы қарама-қарсы жыныс өкілдерінің әлеуметтік рөлі, мәртебесі және мінез-құлқы туралы санамызда интуитивті түрде орын алған белгілі бір тұрақты идеяларды ғылыми негіздеу қажеттілігімен байланысты болды.
Түрлі лингвистикалық мәдениеттерді тасымалдаушы заманауи ерлер мен әйелдер өкілдерінің арасында еркектік пен әйелдіктің көріну мәселесі қазіргі уақытта барған сайын өзекті болуда. Сонымен бірге гендерлік зерттеулердің маңызды бағыттарының бірі гендерлік стереотиптерді зерттеу болып табылады. Бұл зерттеу нысаны «күшті жыныстағы» идеалды ер адам мен «әлсіз жыныстағы» әйел бейнесін қабылдаудағы тілдік сананың гендерлік стереотиптері, сондай-ақ оның көріну ерекшеліктерінің сипаттамасы болды. әйелдік және еркектік - сөйлеу мінез-құлқының ерлер мен әйелдер үлгілері. Біздің эксперименттік зерттеуіміздің нәтижелерін талдау көрсеткендей, әлемнің ер бейнесі әйелдерден белгілі бір параметрлерде, әсіресе ерлер мен әйелдердің қалаулары арасындағы айырмашылықтарда және басым сипаттамаларды таңдауда айтарлықтай ерекшеленеді. Шамасы, бұл тілдегі гендерлік өкілдікті қамтамасыз ететін этникалық, мәдени, әлеуметтік және психологиялық факторлардың әсерінен болады. Зерттеу әдістерін қолдана отырып, оқушылар жинақталған материалды, оны түсіну және жалпылау арқылы меңгереді, орыс тілінде жаңа білімді өз бетінше алады. Осылайша, біздің зерттеуіміз оқушылардың танымдық белсенділігі мен дербестігінің біртіндеп арту тенденциясын көрсетеді.