МАТЕМАТИКАЛЫҚ СТУДЕНТТЕРДІҢ ЫҚТИМАЛДЫ-СТАТИСТИКАЛЫҚ ОЙЛАУ СТИЛІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ ЖӘНЕ ДАМЫТУ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2022.65.2.014Кілт сөздер:
ықтималдықтар теориясы, математикалық статистика, ойлау, әдістеме, талдау, даму, қалыптасу, студенттер, оқыту, университетАннотация
Ұзақ уақыт бойы ықтималдық және статистикалық білім оқу шеңберінен тыс қалды. XIX-XX ғасырлардағы ықтималдық теориясы мен математикалық статистиканың қарқынды дамуы, оларды қолдану шекараларының кеңеюі, қазіргі қоғам үшін стохастикалық білімнің маңыздылығын түсіну теориялық-ықтималдық білімді жалпы, орта және жоғары білім мазмұнына қосу мүмкіндігі туралы айтуға мүмкіндік берді. Көрнекті ғылым және білім қайраткерлері көптеген жылдар бойы осы мәселені талқылауға қатысып келеді. ХХІ ғасырдың басталуы ықтималдық теориясы, математикалық статистика және комбинаторика элементтерін математикалық дайындықтың міндетті минимумының мазмұнына қосумен сипатталды. Математика курсына стохастикалық компонентті енгізудің негізгі мақсаты ретінде бірқатар зерттеушілер классикалық детерминизмді құрайтындарға қарағанда статистикалық заңдылықтармен, кең типтегі заңдылықтармен танысуды көреді, бұл ықтималды ойлауды детерминистік ойлаудың антиподы ретінде тәрбиелеу оқу үшін өте маңызды екенін атап өтті.
Қазіргі уақытта ықтималдықтар теориясы мен математикалық статистиканың математикалық білім беру мазмұнына қосылуы, ең алдымен, "қазіргі адамның білімі мен идеялары жүйесіндегі стохастикалық ұғымдар мен фактілердің мәні мен орны, олардың әлемдегі қолданбалы және практикалық маңызы". Ғылым мен техниканың әртүрлі салаларында ықтималдық теориясы мен математикалық статистиканы қолдану барған сайын маңызды бола түсуде: әлеуметтануда, лингвистикада, әдебиетте модельдер ықтималдық пен статистикалық әдістерді қолдана отырып құрылады; биология, физика, химия табиғи құбылыстарды зерттеуде, химиялық реакцияларды жүзеге асыруда, заттың молекулалық құрылымын зерттеуде кездесетін статистикалық заңдылықтар туралы айтуға көптеген себептер береді.