ҰЛЫБРИТАНИЯДАҒЫ БІЛІМ БЕРУ МЕКЕМЕЛЕРІНІҢ МЫСАЛЫНДА ОРТА МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫ ҮШІН АҒЫЛШЫН ТІЛІНДЕГІ ФИЗИКА БОЙЫНША ИНТЕРАКТИВТІ ОНЛАЙН КУРСТАРЫН ҚҰРАСТЫРУ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2024.72.1.040Кілт сөздер:
мектеп, қашықтан оқыту, кіріктірілген оқыту, көп тілді оқыту, онлайн курстар, физика пәні, ақпараттық технологиялар, курс талдауыАннотация
Білім беруде ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдаланудың жаһандық өсуі, әсіресе COVID-19 пандемиясына байланысты, онлайн курстардың өсуіне түрткі болды. Жаппай ашық онлайн курстары (ЖАОК) оқушылар мен мұғалімдер үшін бұрын-соңды болмаған мүмкіндіктер беретін трансформациялық курстар ретінде пайда болды. Бұл мақала оқу дизайны мен тіл интеграциясына баса назар аудара отырып, онлайн физика курстарының дамып келе жатқан көрінісін зерттейді. Зерттеуде ЖАОК-дың жаһандық әсері талқыланады, қол жетімділік және аяқтау көрсеткіштерінің төмендігі сынға алынады. Басты назар Қазақстанның білім беру жүйесіне ауып, Edx платформасында Open University бастамасын енгізіп, жоғары сынып оқушылары үшін онлайн курстардағы нұсқаулықты жобалау мәселелерін шешу қажеттігін атап көрсетеді. Зерттеу физика біліміндегі пән-тілдік кіріктіруін жақсартуға бағытталған. Зерттеу сұрақтары мен әдістемесі, оның ішінде Ұлыбританиядағы білім беру платформаларын талдау үшін 86 оқушыға сауалнама жүргізілген. Маргарян әзірлеген кешенді Course Scan сауалнамасы оқытудың негізгі және кеңейтілген принциптеріне назар аудара отырып, бағалаудың жан-жақты құрылымын ұсынады. Курстарды шолу жасау сауалнамасының нәтижелері проблемалық оқытудың, белсендірудің, демонстрацияның және интеграцияның күшті жақтарын атап көрсетеді. Ынтымақтастықпен оқыту, саралау және кері байланыстағы кемшіліктер анықталды. Мақалада оқу дизайнының сапасы мен оқушылардың қалауы арасындағы корреляция белгіленіп, оқушылар ұнататын курстар әдетте оқу дизайнының жоғары сапасын көрсететінін көрсетеді. Ағымдағы онлайн курстардағы пән-тілдік кіріктіруін жүзеге асырудың шектеулілігі атап өтіледі, бұл терминдердің аудармасы, тілді ауыстыру және мәтін ішіндегі қолдау әдістемесі сияқты қосымша элементтерді ұсынады. Мақалада Қазақстан Республикасының көптілді оқыту саясатын ұстанатындығы және оның пән-тілді кіріктірілген онлайн курстардағы тиімділігі көрсетілген. Алынған түсініктер ағылшын тілінде білім беретін мекемелер үшін баға жетпес. Қорытындылай келе, мақала онлайн физика курстарында ынтымақтастықты, ұжымдық оқытуды және кері байланысты жақсарту қажеттілігіне баса назар аударады. Ол жоғары сынып оқушылары үшін физика курстарында тілдік қолдауды жақсарту бойынша практикалық ұсыныстарды ұсына отырып, пән-тілдік кіріктірілген маңыздылығын атап көрсетеді. Білім беру ландшафты дамып келе жатқанда, мұндай курстарды қабылдау цифрландырудың жаһандық тенденциясына сәйкес келеді, ғылыми білімге көптілді тәсілді кіріктіруге жеңілдетеді, әртүрлі тілдік ортадағы оқушылар үшін қолжетімділік пен сапаны арттырады