ҚАЗАҚ ПОЭЗИЯСЫНДАҒЫ ГУМАНИСТІК ИДЕЯЛАРДЫ ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІ

Автор(лар)

  • Даутұлы Т. Military institute
  • Қожагулов С.К.
  • Совет Е.
  • Ауезов Б.

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.48371/PEDS.2023.70.3.026

Кілт сөздер:

поэзия,, гуманизм, адамгершілік ұстанымдар, азақ ағартушылары, ойшыл ақын, тарихи тамыр, ұлт зиялылары, шығармашылық мұра

Аннотация

Бұл мақалада қазақ поэзиясындағы гуманистік идеяның мәселелері қарастырылады. Халықтық педагогиканың жалпы қабылданған, әмбебап нормаларға, оқыту мен тәрбиелеу ережелеріне негізделген бірыңғай негізі бар. Әрбір халық осы ортақ идеялар мен білімді ұлттық әдет-ғұрыптар мен дәстүрлерге сүйене отырып, өзінше білдіреді, сындырады, енгізеді. Барлық анықтамаларда зерттеушілер тәрбие үдерісін халықтық педагогиканың объектісі және субъектісі ретінде қарастырады. Сонымен қатар, оқыту үдерісі халықтық педагогикада бірдей маңызды орын алады. Атап айтқанда, адамдар өскелең ұрпаққа белгілі бір кәсіпті, шеберлікті, қолданбалы өнерді, спорттық ойындарды және т.б. үйретеді, оқытады, демек, халықтық педагогиканы анықтауда тәрбие мен кәсіптік даярлық Қазақстанның басқа елге қосылу кезеңінде білім беру жүйесін дамытудың бірыңғай екіжақты үдерісі ретінде бір мезгілде өз көрінісін табуы тиіс.

Алыстағы қазақ көшпенділерінде мектептер мен медреселерден басқа оқу орындары болған жоқ. Көшпелі жағдайлар олардың стационарлық оқу орындарына ие болуына мүмкіндік бермеді, бірақ бұдан алыс уақыттарда қазақтардың мектептері мүлдем болмаған деген қорытынды жасауға болмайды.

Патриотизм мен интернационализм рухында жаңа ұрпақты тәрбиелеу үдерісінде мұғалімдер Қазақстанның тарихы, мәдениеті, білімі бойынша материалдарды - адамгершілік сезімдерді қалыптастыруға, тұлғаның құндылық бағдарларын дамытуға көмектесетін материалдарды жеткіліксіз пайдаланатынын атап өткен жөн. Бірақ жастарға қызмет талаптары мен қазіргі заманның өзекті мәселелері өткеннің прогрессивті, гуманистік идеяларында терең тарихи тамыры бар екенін көрсету өте маңызды. Бұл идеяларды таратуда XIX ғасырдағы қазақ ағартушылары, халық ағарту ісінің адамгершілік ұстанымдары мен мұраттарын қорғаған ағартушылар үлкен рөл атқарды. Ш. Уәлихановтың да, Алтынсариннің де, Құнанбаеваның да педагогикалық көзқарастары білім беруді дамыту тарихында оң рөл атқарды, олар әлі күнге дейін өз маңызын жоғалтпайды. Оларды оқыту біртұтас және ерекше педагогикалық жүйе болып табылады, онда көптеген педагогикалық мәселелер көрініс тапты, маңызды ғылыми ұғымдар - жалпы педагогикалық, дидактикалық және әдіснамалық: оқытудағы көрнекілік, тәжірибе және бақылау қолданысқа енгізілді.

Оқыту, тәрбиелік оқыту, аудиториялық және сыныптан тыс жұмыс түрлері. Қазақ педагогтары тәрбиенің әртүрлі компоненттерінің ерекшеліктеріне ерекше назар аударды: халықтық дәстүрлер негізінде адамгершілік, дене шынықтыру және еңбек тәрбиесі.

Жүктеулер

Жарияланған

2023-09-29

Жоба

Раздел

Статьи