ЕРТЕГІ ТЕРАПИЯСЫ ӘДІСТЕРІ АРҚЫЛЫ АГРЕССИВТІ ЖАСӨСПІРІМДЕРМЕН ТҮЗЕТУ-ДАМЫТУ ЖҰМЫСТАРЫН ЖҮРГІЗУ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2024.72.1.036Кілт сөздер:
агрессивтілік, ертегі терапиясы, жасөспірімдер, ата-аналар, емхана, түзету, даму, интроспекцияАннотация
Мақалада жасөспірімдердің агрессивтілігі және оны ертегі терапиясы арқылы түзету әдістері талданады. Жасөспірімдердің агрессивтілігі жас ерекшелігі болып табылады, оның себептері биологиялық, әлеуметтік, психологиялық факторлар болуы мүмкін. Тұлғаның жоғары агрессивтілігі белсенділік, көшбасшылық қасиеттер, өзін және жақындарын қорғау қабілеті сияқты қасиеттермен байланысты. Егер агрессивтілік нашар бақыланатын болса, онда бұл басқалармен қақтығыстардың дамуына әкеледі және жасөспірімнің өмір сапасына теріс әсер етеді. Бұл зерттеудің мақсаты жасөспірімдердегі агрессивтілікті түзету аясында ертегі терапиясының әдістерін қолданудың тиімділігін талдау болып табылады. Зерттеудің болжамы – егер агрессивтілік деңгейі жоғары жасөспірімдермен ертегі терапиясының әдістерін қолдансақ, онда олардың агрессивтілік деңгейі төмендейді. Эксперименттік болжамды тексеру үшін қалыптастырушы тәжірибе жүргізілді. Агрессивтілік деңгейін анықтау үшін классикалық Басс-Дарки тестісі таңдалды. Әрбір жасөспірім үшін авторлық астарлы әңгімелер жасалды, олардың мазмұны жасөспіріммен және оның ата-анасымен жеке диагностикалық әңгіме кезінде анықталды. Нақыл сөздер міндетті түрде интерактивті және ерекше болды, бұл әр жасөспірімге әңгіме сюжетінің жағдайына қатысуға мүмкіндік берді. Түзету-дамыту жұмысы аяқталғаннан кейін қатысушылармен олардың жалпы әл-ауқатын және өткізілген іс-шараларға қатынасын анықтау мақсатында сауалнама жүргізілді. Нәтижесінде ертегі терапиясы жасөспірімдердегі агрессивтілікті түзетудің тиімді әдісі деп, қорытындыладық. Ертегілердің кейіпкерлері мен сюжеттерін талдау жасөспірімнің эмоционалдық күйлерін, соның ішінде агрессияның көрінісімен байланысты болуы мүмкін жағдайларды білдіру және түсіну үшін ұқсастық ретінде қызмет етеді. Ертегілер сонымен қатар эмпатия мен олардың әрекеттерінің салдары туралы хабардар болуға ықпал етеді. Кейіпкерлердің мінез-құлқын және олардың іс-әрекеттеріне реакциясын талдау жасөспірім үшін ықтимал салдарды түсінуге ықпал етуі мүмкін. Өз ертегіңізді жазу немесе айту процесі эмоцияларды білдіру үшін қауіпсіз кеңістікті қамтамасыз етеді және өзін-өзі түсіну процесінің басталуын ынталандырады.