ТІЛДЕРДІ ҮЙРЕНУ КЕЗІНДЕ ЭМОЦИОНАЛДЫ ИНТЕЛЛЕКТ АРҚЫЛЫ КОГНИТИВТІ БҰЗЫЛЫСЫ БАР БАЛАЛАРДА УАҚЫТТЫ БАСҚАРУ ДАҒДЫЛАРЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2024.75.4.038Кілт сөздер:
aқыл-ой, артта қалу, интеллектуалдық, әлеуметтену, мүгедектік, оқу, инклюзивті, білім беруАннотация
Когнитивті бұзылулары бар балаларды оқыту бірегей қиындықтарды тудырады және осы оқушылардың когнитивті шектеулерін де, күшті жақтарын да терең түсінуді талап етеді. Зейін тапшылығының гиперактивтілігінің бұзылуы (СДВГ), аутизм спектрінің бұзылуы (ASD) және интеллектуалды бұзылулар сияқты когнитивті бұзылулар баланың зейінін шоғырландыру, ақпаратты өңдеу және жаңа материалды есте сақтау қабілетіне айтарлықтай әсер етуі мүмкін. Шет тілі мұғалімдері үшін бұл екі жақты проблема туғызады: олар көптеген дағдыларды (сөйлеу, тыңдау, оқу және жазу) қамтитын күрделі пәнді оқытып қана қоймай, сонымен қатар оқу әдістерін когнитивті бұзылулары бар оқушылардың жеке қажеттіліктеріне бейімдеуі керек.
Бұл талқылауда біз шет тілі мұғалімдерінің когнитивті бұзылулары бар балалармен жұмыс істеу кезінде қолдана алатын негізгі тәсілдерін қарастырамыз. Біз тілді меңгеру стратегияларына, сыныпты басқаруға, қарым-қатынас әдістеріне және оң және инклюзивті оқу ортасын құру үшін жеке білім беру жоспарларын (IEPs) пайдалануға назар аударамыз. Сонымен қатар, біз шет тілі мұғалімдерінің осы балалардың эмоционалды, Әлеуметтік және когнитивті мәселелерін ескере отырып, оларға тілдерді тиімді және ынталандырушы түрде үйренуге көмектесетін қолайлы ортаны қалай құра алатынын талқылаймыз.
Бұл мақалада когнитивті бұзылулары бар балаларда, әсіресе тіл үйрену контекстінде уақытты басқару дағдыларын дамытудағы эмоционалды интеллекттің (ЭИ) рөлі қарастырылады. Зейін тапшылығының гиперактивтілігінің бұзылуы (СДВГ) және интеллектуалды бұзылулар сияқты когнитивті бұзылулар көбінесе балалардың уақытты тиімді басқару қабілетіне кедергі келтіреді, әсіресе тіл үйрену сияқты академиялық тапсырмаларды орындау кезінде [1]. Зерттеу эмоционалды хабардарлықты, реттеуді, мотивацияны және әлеуметтік дағдыларды қамтитын ЭИ бұл балаларға уақытты басқару дағдыларын жақсартуға қалай көмектесетінін зерттейді. Когнитивті бұзылыстары бар балалар тобы ЭИ-ны дамытуға бағытталған 10 апталық бағдарламадан өтті және олардың жетістіктері тіл үйрену тапсырмаларын орындау кезінде уақытты басқару тұрғысынан бағаланды. Нәтижелер тапсырмаларды ұйымдастыруда, тілді үйренуге және тапсырмаларды белгіленген мерзімде орындауға назар аударуда айтарлықтай жақсартуларды көрсетті. Мақалада осы нәтижелер талқыланады, когнитивті бұзылулары бар балалар үшін, әсіресе тіл үйрену контекстінде ei оқытудың маңыздылығы атап өтіледі [2].