БОЛАШАҚ ПЕДАГОГ-ПСИХОЛОГТАРДЫҢ КОММУНИКАТИВТІК ҚҰЗЫРЕТТІЛІГІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ: БІЛІМ БЕРУ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫНЫҢ РӨЛІ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2025.77.2.002Кілт сөздер:
коммуникативтік құзыреттілік, білім беру технологиялары, интерактивті оқыту, цифрлық платформалар, кәсіби дайындық, soft skills, моционалдық интеллект,, педагогикалық дизайн, рефлексивтік тәжірибеАннотация
Коммуникативтік құзыреттілікті қалыптастыру болашақ педагог-психологтардың кәсіби дайындығының негізгі аспектісі болып табылады, өйткені тиімді қарым-қатынас жасау дағдылары студенттермен, әріптестермен және ата-аналармен сәтті өзара әрекеттесу үшін маңызды. Бұл мақалада білім беру технологияларының коммуникативтік құзыреттілікті дамытудағы рөлі қарастырылады, әсіресе интерактивті оқыту әдістерінің, соның ішінде кейс-әдістер, рөлдік ойындар, дебаттар және цифрлық білім беру платформаларының тиімділігіне баса назар аударылады. Зерттеуде оқытушылар арасында сауалнама жүргізу және студенттермен фокус-топтық талқылау әдістері қолданылды, бұл осы технологияларды енгізудің қазіргі жағдайын, негізгі проблемаларын және даму мүмкіндіктерін кешенді түрде зерттеуге мүмкіндік берді. Зерттеу нәтижелері интерактивті оқыту әдістерінің студенттердің вербалды және вербалды емес қарым-қатынас дағдыларын, сыни ойлауын және топта жұмыс істеу қабілетін дамытуға айтарлықтай үлес қосатынын көрсетті. Дегенмен, олардың толыққанды енгізілуіне кедергі келтіретін бірқатар факторлар да анықталды. Негізгі қиындықтар ретінде аудиториялық уақыттың шектеулігі, технологиялық ресурстардың жетіспеушілігі және студенттердің өзара әрекеттесуге дайындығының әртүрлі деңгейі атап өтілді. Сонымен қатар, оқытушылар цифрлық және интерактивті құралдарды тиімді пайдалану үшін әдістемелік қолдаудың және кәсіби біліктілікті арттырудың қажеттілігін атап өтті. Бұл зерттеу көрсеткендей, коммуникативтік құзыреттілікті тиімді дамыту үшін кешенді көзқарас қажет. Ол оқу бағдарламаларын жаңартуды, оқытушылардың үздіксіз кәсіби дамуын және бейімделгіш оқыту технологияларын интеграциялауды қамтиды. Болашақта жасанды интеллект, виртуалды және толықтырылған шындық, сондай-ақ жеке оқытуға арналған цифрлық білім беру орталарын қолдану мүмкіндіктерін зерттеу коммуникативтік дағдыларды одан әрі жетілдіруге ықпал етуі мүмкін. Алдағы зерттеулер осы технологияларды білім беру процесіне тиімді енгізуге арналған жаңа педагогикалық модельдерді әзірлеуге және сынақтан өткізуге бағытталуы тиіс.