ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ ДӘУІРІНДЕ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ҚАТЫНАСТАРДЫ ОҚЫТУ – CHATGPT-ГЕ ЕНГІЗІЛГЕН БАТЫСТЫҚ ЫҚПАЛ

Автор(лар)

  • Узакбаев Н. Narxoz University
  • Мовкебаева Г.

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.48371/PEDS.2025.77.2.019

Кілт сөздер:

халықаралық қатынастар, жасанды интеллект, ChatGPT,, батыстық-центризм, эпистемикалық бейімділік, білім берудегі ЖИ, сыни педагогика, баяндау асимметриясы, ЖИ сауаттылығы, жаһандық оңтүстік перспективалар

Аннотация

Бұл мақалада генеративті жасанды интеллект (ЖИ), әсіресе ChatGPT, халықаралық қатынастарды университет деңгейінде оқытуға интеграциялаудың педагогикалық салдары сыни тұрғыдан қарастырылады. ChatGPT қол жетімділік, жылдамдық және зерттеулер мен миға шабуылға көмектесу тұрғысынан айқын артықшылықтарды ұсынса да, ол бейтарап білім беру құралы емес. Жасанды интеллект негізінен ағылшын тілінде, батыста жарияланған деректерге, соның ішінде АҚШ академиясының, БАҚ-тың және сараптамалық орталықтардың дереккөздері бойынша оқыту халықаралық саясатты таңдамалы баяндаулар мен идеологиялық болжамдар арқылы қалыптастыратын батыстық либералдық дүниетанымды жаңғыртады. Бұған батыстық емес мемлекеттерді (мысалы, Ресей, Қытай, Иран) агрессивті немесе ревизионист ретінде көрсету кезінде батыстық институттар мен субъектілерді (мысалы, НАТО, АҚШ және олардың одақтастары) заңды және заңды деп санау кіреді.

Мақалада ChatGPT-ті сыни рефлексиясыз пайдалану теңгерімсіз дүниетанымдық көзқарастарды жаңғыртуға және сыныптағы бар билік иерархияларын нығайтуға қауіп төндіретінін айтады. Ол ChatGPT батыстың гносеологиялық негіздерін, соның ішінде реалистік және либералды халықаралық қатынастар парадигмаларын қалай көрсететінін зерттейді және салыстырмалы жағдайлық зерттеулер арқылы баяндаудағы қиғаштықтарды көрсетеді (мысалы, Ирак 2003 және Қырым 2014, Косово және Донбас, Газа және Украина). Бұл бөлімде студенттер арасында ЖИ сауаттылығын дамытудың, ЖИ-генерацияланған мазмұнның шектеулері мен идеологиялық бейімділіктерін тануға үйретудің маңыздылығына баса назар аударылады.

Соңында, мақалада педагогтар үшін практикалық қадамдар ұсынылады: ЖИ пайдалануды батыстық емес әртүрлі дереккөздермен толықтыру; беделді дауыстар ретінде емес, сыни салыстыру үшін ЖИ құралдарын пайдалану; және ЖИ әзірлеуде және деректерді басқаруда көбірек ашықтықты жақтау. Бұл тәсілдер ЖИ жасында сыни, плюралистік және рефлексивті халықаралық қатынастарды білімін дамытуға бағытталған.

Жүктеулер

Жарияланған

2025-06-27

Жоба

Раздел

Мақалалар/Статьи/Articles