ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫ СТУДЕНТТЕРІНІҢ ЭТНИКАЛЫҚ ТӘРБИЕСІ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2022.66.3.003Кілт сөздер:
этнос, этникалық тәрбие, мәдениет, этникалық мәдениет, этникалық бірегейлік, халықтық тәрбие, этнопедагогика, ұлттық құндылықтар, толеранттылықАннотация
Мақалада бүгінгі күннің мәселесіне айналған қоғамның әлеуметтік дифференциациясы, рухани құндылықтардың құнсыздануы, әлеуметтік ортада жастардың қоғамдық санасына кері әсерін тигізетін жастарды тәрбиелеуде этникалық мәселелердің маңыздылығының өзектілігі қарастырылады. Сондай-ақ, нақты классификациялардың, олардың критерийлерінің болмауы этникалық тәрбие мәселесінің өзекті екенін, бірақ әлі жеткілікті түрде дамымағанын көрсетеді. Аталған мәселелерді зерттеу барысында студенттерге мақсатты түрде этникалық тәрбие берудің қажеттілігі және оқу-тәрбие жұмысының университет тәжірибесінде жеткіліксіз жүзеге асырылуы арасында қарама-қайшылықтар анықталады.
Бұл қарама-қайшылықтар мақалада қарастырылған мәселені анықтап, мынадай сұрақ туындауына ықпал етті: ЖОО студенттеріне берілетін этникалық тәрбиенің педагогикалық шарттары қандай? Бұл мәселені шешу зерттеудің негізгі мақсатына айналды.
Ғылыми әдебиеттерге жасалған теориялық талдаулар, мәселенің нақты жағдайын зерттеу барысында алынған тұжырымдар студент жастарды этикалық тәрбиелеудің маңыздылығына көз жеткізді, себебі, дәл осы жас кезең студенттері көп ұлтты ортада әлеуметтенеді және адам адамзат жинақтаған, оның ішінде өз халқымен, мәдени құндылықтарымен жіті танысады.
Ғылыми әдебиеттерді оқу кезінде олар жүйелілік, тарихи және мәдени сәйкестік принциптерін ұстанды; зерттеу әдістері қолданылды: талдау, синтез, дедуктивті және индуктивті жалпылау.
Этникалық тәрбие мәселелерін зерттеу нәтижелері «этникалық тәрбие» түсінігінің мәнін ашып көрсетуге және оны университет студенттерін этноәлеуметтік құндылықтармен таныстырудың және жағымды этникалық сәйкестікті қалыптастырудың мақсатты процесі ретінде қарастыруға мүмкіндік береді.
Студенттерге этникалық тәрбие беруді мақсатты түрде ұйымдастыру үшін студенттерге этникалық тәрбие беру мәселелерін зерттеудің қажеттілігі анықталады, өйткені тәрбие жұмысының бұл жағы университет тәжірибесінде жоқтың қасы. ЖОО-да оқу процесін ұйымдастырудың заманауи шындығы этникалық білім берудің тиімді практикалық бағдарланған бағдарламаларының қажеттілігін растайды.