ПОЗИТИВТІ ОЙЛАУ АРҚЫЛЫ ОҚУШЫЛАРДЫҢ ЭМОЦИОНАЛДЫ ТҰРАҚТЫЛЫҒЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ

Автор(лар)

  • Тлегенова Г.А. НАО «Жетысуский университет им. И. Жансугурова»
  • Тумабаева М.Б. НАО "Жетысуский университет имени И. Жансугурова"
  • Шүкенай Г.Т. НАО "Жетысуский университет имени И. Жансугурова"
  • Ашимова М.Г.

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.48371/PEDS.2023.70.3.027

Кілт сөздер:

позитивті ойлау, эмоционалды тұрақтылық, қарсылық, өзін-өзі дамыту, балалар, жасөспірімдер, сипаттамалық шолу, психология

Аннотация

Отандық және ағылшын әдебиеттерінде оқушылардың резильенттілігін қалыптастыру қажеттілігі туралы көп айтылады, бірақ позитивті психология әдістерін қамтитын тиісті бағдарламалардың тиімділігі туралы эмпирикалық мәліметтерді жинақтайтын жұмыстар іс жүзінде жоқ. Зерттеу Arksey & O’Malley ұсынған әдебиеттерді сипаттайтын, қорытындылайтын шолу әдістемесін қолданды. Әдебиеттерге нақты сипаттамалық шолудың мақсаты зерттеу сұрағына жауап беру үшін тақырып бойынша эмпирикалық зерттеулердің нәтижелерін синтездеу болды: балалар мен жасөспірімдердің жағымды ойлауын дамыту тәжірибесінен тұратын эксперименттік әсерлер олардың эмоционалды тұрақтылығын арттыру үшін тиімді ме? Тиісті дереккөздерді іздеу және талдау нәтижесінде шолуға бірқатар критерийлер бойынша 9 салыстырмалы зерттеу енгізілді. Нәтижелерге сәйкес, 9 эксперименттік әсердің 5-еуі сандық тұрғыдан субъектілердің эмоционалды тұрақтылығының көрсеткіштерін жақсартты, ал қолданылған екі әдіс тиімсіз болды, ал қалған екеуі алаңдаушылық емес, депрессиялық белгілердің төмендеуіне ықпал етті (басқа әдістер сияқты). Алайда, 7 зерттеуде қандай-да бір жолмен оң нәтижелер алынды, олардан психологиялық бағдарламаларды, соның ішінде позитивті ойлау тәжірибесін қолдану балалар мен жасөспірімдердің резильенттілігінің артуына ықпал етеді деп қорытынды жасауға болады. Бұл жұмыста нәтижелердің ықтимал себептері талқыланады, нақты зерттеулердің мысалдарымен эмоционалды тұрақтылықты арттыру тетіктері талданады. Бұл жұмыстың практикалық және теориялық үлесі психологиялық-педагогикалық бағыттағы мамандарды оқушылардың резиленттілігін арттырудың әртүрлі тәсілдерінің салыстырмалы тиімділігі туралы хабардар етеді.

Жүктеулер

Жарияланған

2023-09-29

Жоба

Раздел

Статьи