БІЛІМ БЕРУ ОРТАСЫНДА ЖАҺАНДЫҚ ДАҒДЫЛАРДЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУДЫҢ КЕШЕНДІ ТӘСІЛІ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.48371/PEDS.2024.73.2.013%20Кілт сөздер:
жаһандық құзыреттіліктер, білім беру ортасы, еңбек нарығы, интегративті көзқарас,, білім берудегі инновациялық стратегиялар, жаһандық сауаттылық, жаһандық құзыреттілік моделі.Аннотация
Бұл мақала пәндік және пәнаралық оқыту әдістерін біріктіретін білім берудің көп өлшемді моделін ұсына отырып, жаһандық құзыреттіліктерді тәрбиелеудің кешенді тәсілін әзірлеуге және талдауға арналған. Модельдің мақсаты – студенттерді жаһандану әлемінің өміріне белсенді қатысуға, халықаралық мәселелерді шешуге және алған білімдерін өмірде жүзеге асыруға дайындау.
Мақала талдаудың сипаттамалық әдісіне негізделген, оның көмегімен білім беру ортасындағы жастардың жаһандық құзыреттіліктерін қалыптастыру құбылысы жүйеленді. Бұл әдіс жаһандық құзыреттіліктерді дамыту үшін білім беру ұйымдарында қолданылатын бар тәсілдер мен стратегияларды бағалау және түсіндіру, әлеуетті олқылықтар мен одан әрі даму мүмкіндіктерін анықтау үшін таңдалды. Талдауға арналған материалға ғылыми мақалалар, халықаралық ұйымдардың баяндамалары, білім беру бағдарламалары мен оқу жоспарлары, сондай-ақ жаһандық білім беру мәселелеріне қатысты нормативтік құжаттар кірді.
Нәтижесінде авторлар зерттеулер мен PISA сияқты халықаралық бағалау деректеріне сүйене отырып, Қазақстандағы жаһандық құзыреттілік жағдайын жақсарту бойынша ұсыныстар береді және осы құзыреттерді білім беру кеңістігіне интеграциялаудағы жетекші елдердің табысты тәжірибесін атап көрсетеді.
Мақалада сонымен қатар өзара байланысты төрт принципті қамтитын интеграциялық жаһандық құзыреттілік моделі ұсынылған: әлемді көп деңгейлі түсіну, орталық негізгі құзыреттіліктер, интеграция және динамикалық өзара әрекеттесу, білім беру тәжірибесінде қолдану. Бұл модель жастардың жаһандық сауаттылығын арттыруға бағытталған оқу орындарына арналған. Қорытындыда мұғалімдерді дайындаудың маңыздылығы және студенттерге қазіргі алуан түрлі және өзара байланысты әлемде табысты қызмет ету үшін қажетті дағдыларды беру үшін білім беру бағдарламаларына жаһандық перспективаларды біріктіру қажеттілігі атап өтіледі.